Naujasis „Porsche Taycan“ – idealus automobilis lietuviui
2019 metais pradėtas gaminti elektrinis „Porsche Taycan“, man, kaip elektromobilių lenktynių organizatoriui, buvo mįslė. Gamintojo deklaruojamas viena įkrova įveikiamas atstumas buvo gerokai mažesnis nei realiai nuvažiuojamas. Varžybose į klases skirstome pagal gamintojo duomenis, taigi šis elektromobilis patekdavo į tą klasę, kurioje neturėdavo konkurentų. Šiemet atnaujintas „Taycan“ tokios ypatybės nebeturi – važiuoja tiek, kiek parašyta dokumentuose – labai toli.
7/12/20242 min read
Birželio pabaigoje pagrindinis 24H elektromobilių lenktynių partneris „Enefit“ Klaipėdoje atidarė didžiausios galios įkrovimo stotelę savo tinkle. Patikrinti kaip efektyviai ji veikia ir paskelbti apie šių metų „Enefit“ 24H elektromobilių lenktynių datą ir vietą (Penevėžys, rugsėjo 20-21 d.), pakvietė ir mane. Norėjosi patikrinti ar tikrai ta stotelė tokia galinga, todėl žvilgsnis iškart nukrypo į atnaujintą „Porsche Taycan“. Juo ir leidomės į Klaipėdą iš Vilniaus. Išvažiavome nepilnu „baku“ – baterija rodė 69% likutį. Visą kelią važiavome maksimaliu leidžiamu greičiu ir nors automobilis skaičiavo, kad energijos užteks iki Klaipėdos, bet stabtelėjome kavos Kryžkalnyje, o tuo pačiu palikome automobilį įsikrauti. Ir tai buvo mūsų klaida. Žinia, visi vilniečiai pajūrį nori pasiekti kuo greičiau ir kuo pigiau. Esu girdėjęs istorijų, kad pagrindinis Lietuvos maršrutas įveikiamas per mažiau nei dvi valandas ir tik neturintys ką veikti stoja pakeliui. O elektromobiliai įsikrauna ilgai ir stoti būtinai reikės, todėl jie netinka greitoms kelionėms. Su atnaujintu „Taycan“ viskas buvo atvirkščiai. Kol nusipirkome kavos, jis įsikrovė per daug!
Per daug, nes juk norisi kuo greičiau ir pigiau. Iš Vilniaus „Porsche“ centro automobilį pasiėmiau dalinai įkrautą, žinojau, kad Klaipėdoje irgi įsikrausiu nemokamai, o čia staiga per 6 minutes gavau daugiau nei 32 gana brangias kWh, o didžiausia priimama galia buvo net 319 kW. Tokių skaičių aš dar nebuvau matęs, sakė, kad nematė ir „Enefit“ Klaipėdos stotelės gamintojai „Autel“. Pasak jų, oficialiai stotelė veikia iki 240 kW galia, bet „Porsche Taycan“ ten sugebėjo išspausti net 265,8 kW.
Ar atnaujintas „Taycan“ geresnis? Nežinau, nes „Porsche“ visi geri. Ar elektrinis „Porsche“ kažkuo skiriasi nuo benzininių? Ne. Tas pats žaibiškas įsibėgėjimas, idealus valdymas ir stulbinančiai mažos sąnaudos. Taip taip, mažos sąnaudos. „Taycan“ visos kelionės vidutinis energijos sunaudojimas buvo 22,4 kWh/100 km. Prieš mėnesį tuo pačiu maršrutu ir greičiu važiavau su „Porsche 911“ ir benzino šimtui kilometrų deginau tik 7,5 l.
Todėl galiu daryti išvadą, kad Porsche Taycan“ yra idealus automobilis lietuviui. Iki Nidos ar Palangos nuvažiuosi viena įkrova. Energijos naudoja labai mažai, o jei reikės pasipildyti tai darys labai greitai. Kaina? Mes važiavome baziniu „Taycan“ su nedideliu opcijų paketu ir šis malonumas kainuoja 130 000 Eur. Daug? Nemažai. Bet yra žmonių, kurie gali sau tai leisti. Ir tokių ne vienas.